E-mail Marketing in 2014

Via e-mail marketing worden veel sales binnengehaald en is zeer effectief. Mensen die zich in schrijven voor nieuwsbrieven zijn al geïnteresseerd en de brief kan een goede aankooppunt zijn om toch iets aan te schaffen. In dit blog probeer ik de belangrijkste trends en ontwikkelingen voor 2014 te behandelen en wat er voor de (online) marketeer gaat veranderen.

E-mail marketing wordt persoonlijker

E-mail marketing wordt steeds persoonlijker naar de klant toe en in 2014 zal dit alleen maar toe nemen. Een persoonlijke e-mail is helemaal afgestemd op het profiel van de klant. Wat betekent dit voor de (online) marketeer? De marketeer moet zoveel data dat mogelijk is verzamelen van zijn of haar klanten. Met gedragsgegevens en vooruitzichten is het mogelijk een mail zo veel mogelijk te personaliseren. Het doel voor de marketeer is de customer life cycle in beeld te krijgen. Uit onderzoek is gebleken dat gepersonaliseerde e-mails de ROI verhogen dan gestandaardiseerde e-mails.

E-mail op de mobiel

E-mails worden steeds vaker geopend via een mobiel apparaat dan via een desktop, naar verwachting zal in 2014 het mobiele apparaat vaker gebruikt gaan worden dan de desktop. Nederland is koploper in Europa als het gaat om mobiel internetten. Wat houd dit in voor de (online) marketeer? E-mails moeten een “responsive design” hebben, dit wil zeggen dat de weergave automatisch aan het gebruikte apparaat aanpast. Zo ziet een e-mail er goed uit op alle soorten apparaten. De concent dat je gebruikt voor d e-mails moeten geschikt zijn voor mobiele apparaten; korte teksten, duidelijke call-to-action en duidelijke links. Design van de e-mail moet simpel zijn, met een simpele design hoef je zo min mogelijk dingen aan te passen, zorg dat alles makkelijk met één vinger te bedienen is. Dat wil zeggen niet zo veel mogelijk tekst erin proppen zodat het moeilijk wordt om op dingen te klikken.

Video’s zullen meer en meer gebruikt worden in e-mail marketing

Mensen zijn steeds meer visueel ingesteld, dit komt mede door de invloed aan informatie dat we door het bos de bomen niet meer zin. Vooral video’s zullen het hierin goed doen. Door nieuwe technieken is het mogelijk om video’s te versturen in e-mails en deze te openen op mobiele apparaten. Wat betekent dit voor de (online) marketeer? De marketeer moet video’s gaan maken van nieuwe producten etc. Tegenwoordig kost het niet meer zo veel om een goede video te maken, het kost alleen wat meer tijd in het begin omdat je er aan moet wennen. Op de lange termijn zal dit zeker uitbetalen. Zorg ervoor dat de video’s gedeeld kunnen worden via diverse social media kanalen. Met het delen van de video’s kan je het bereik ervan vergroten en eventueel potentiële kopers trekken. Met de video’s geld hetzelfde als met de e-mails; houd het kort en krachtig.

Geo-target e-mails

E-mails zullen in 2014 meer getarget zijn op locatie van personen. Dit valt onder het personaliseren van e-mails en zo kan je gerichte aanbiedingen doen aan je klanten. Wat betekent dit voor de (online) marketeer?  Met geo-targetting zijn er vele kansen geopend, zo kan klanten je benaderen met hun dagelijkse bezigheden en gerichte aanbiedingen doen op het moment waar ze zijn. Zo ben je accurater bezig en heb je een voorsprong op de concurrentie. Het zal echter wel wat tijd kosten om dit goed onder de knie te krijgen, maar via geautomatiseerde programma’s is het mogelijk om er snel in te springen.

Conclusie

E-mail marketing zal in 2014 veel veranderen, dit komt mede door verbeterde technieken en de verandering van de consument. Alles wordt mobieler en zo dus ook de (online) marketeer. Het in spelen op gebeurtenissen rond de wereld zullen van belang zijn met voor het e-mail marketing, het sneller veranderen van marketingcampagnes zullen we steeds vaker zien.

Doorn van, T. (2014). De 6 e-mail marketing trends voor 2014 volgens Qamel. Binnen gehaald op 25 januari, van: http://www.qamel.nl/blog/bid/333154/De-6-e-mail-marketing-trends-voor-2014-volgens-Qamel

Rein van, M. (2014). E-mailmarketing: de 6 hoofdtrends die je niet mag missen. Binnen gehaald op 25 januari, van: http://www.frankwatching.com/archive/2014/01/13/e-mailmarketing-de-6-hoofdtrends-die-je-niet-mag-missen/

Wedge, J. (2014). Generating the best results from your email marketing in 2014. Binnen gehaald op 25 januari, van:  http://www.copernica.com/nl/blog/generating-the-best-results-from-your-email-marketing-in-2014

Admin. (2014). E-mailmarketing trends & tips 2014. Binnen gehaald op 25 januari, van: http://i-aspect.com/e-mailmarketing-trends-en-tips-2014/

Watson, T. (2013). 6 Email marketing trends for 2014. Binnen gehaald op 25 januari, van: http://www.smartinsights.com/email-marketing/email-communications-strategy/email-marketing-trends-2014/

Sanchez, J,A. (2013). Infographic: Email Marketing Trends In 2014. Binnen gehaald op 25 januari, van:http://hub.uberflip.com/h/i/1579992-infographic-email-marketing-trends-in-2014

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s