Personal Branding Instagram

Personal branding via Instagram is lastiger dan andere social media platformen zoals LinkedIn en Facebook, dit komt doordat het alleen mogelijk is om via foto’s en afbeeldingen te communiceren. Toch liggen er genoeg kansen om personal branding toe te passen via Instagram.

Bij Instagram is een naam waarmee je jezelf kan onderscheiden van de rest belangrijk, maar het moet wel een naam zijn waar jij jezelf kan in identificeren. Vaak is je eigen naam al voldoende of een creatieve naam waar in je interesses liggen. Na het kiezen van een naam ga je je persoonlijke informatie invullen, houd er rekening mee dat hier relevante dingen komen te staan wat je met Instagram wilt bereiken. Ben je bijvoorbeeld een fotograaf dan is het interessant om informatie te geven wat voor foto’s je maakt of waar je interesses liggen. Niet alleen voor de creatieve mensen is Instagram interessant, het is eigenlijk voor iedereen. Hier kom ik later nog op terug.

Na het invullen van je profiel is de volgende punt belangrijke en/of toonaangevende mensen te gaan volgen. Houd hier rekening mee waar je interesses liggen en wat je met Instagram wilt bereiken. Vooral wat je met Instagram is belangrijk om in het achterhoofd te houden. Door de vele afbeeldingen op Instagram zijn er altijd leuke account die je wilt volgen, echter kan dit een foute indruk achter laten bij bepaalde mensen. Ga niet vragen om een follow-back; dat betekend dat mensen jou moeten gaan volgen omdat jij hun volgt. Dit soort dingen kan irritaties opwekken. Je kunt mensen wel complimenteren en een suggestie geven als; ziet er goed uit, neem is een kijkje op mijn profiel!

Na het doen van alle voorgaande stappen kan je nu foto’s en afbeeldingen posten op Instagram. Het is belangrijk dat je goed gebruikt maakt van relevante #hashtags. Hiermee kan je de juiste mensen aantrekken naar jouw pagina en versterk jij je bericht. Wederom zorg ervoor dat je foto’s relevant blijven met je doel die je wilt bereiken op Instagram. Instagram maakt het nu mogelijk om een filmpje van 15 seconden te plaatsen, hier kan je leuke teasers plaatsen of mensen meer informatie geven over bepaalde zaken. Eerder had ik vermeld dat Instagram aantrekkelijk kan zijn voor iedereen, niet alleen voor fotograven maar ook voor zakenmensen. Als je interesses in bijvoorbeeld communicatie liggen, kan je leuke afbeeldingen posten van leuke uitspraken of juist dingen die vaak mis gaan in de communicatie. Ga je vaak naar beurzen? Maak hier foto’s van en plaats ze op je Instagram. Naast het toevoegen van #hashtags kan je ook locatie toevoegen waar deze foto is genomen. Met deze geo-locatie functie kan je wederom meer mensen trekken naar je pagina.

Ben je actief op meerdere social media platformen? Dan heeft Instagram een mooie functie voor jou! Via Instagram kan je andere social media platformen integreren. Elke keer als je een foto op Instagram plaats kan je deze ook op andere social media platformen posten, het is mogelijk om dit te delen op Facebook, Twitter, Flickr en Tumblr. Hiermee versterk jij de verspreiding van je foto en kan je eventuele vrienden via verscheidende social media platformen ook naar jouw Instagrampagina leiden.

Ik denk dat Instagram een niet te onderschatte social media platform is, mede door de #hashtags, integratie met andere social media platformen en geo-locatie. Je kunt hiermee zoveel mensen bereiken dat het nooit verkeerd is om te gebruiken. Voor bepaalde sectoren is Instagram uitermate aantrekkelijk omdat het allemaal met beeldvorming te maken heeft. Weinig mensen maken nog gebruik van Instagram voor personal branding, echter vinden steeds meer mensen hun weg hier naartoe. Niet alleen mensen doen dit maar ook steeds meer bedrijven maken gebruik van Instagram, dit maakt het nog aantrekkelijker voor personal branding.

Washington, C. (2013). Become an Industry Rock Star with Twitter and Instagram. Binnen gehaald op 22 december, van:http://www.personalbrandingblog.com/become-an-industry-rock-star-with-twitter-and-instagram/

Admin. (2013). 4 Rules to Build Your Personal Brand on Instagram. Binnen gehaald op 22 december, van:http://blog.about.me/2013/09/24/4-rules-to-build-your-personal-brand-on-instagram/

Gonzalez, P. (2013). 10 ways to successfully use Instagram for your personal brand and business. Binnen gehaald op 22 december, van:http://instagramers.com/destacados/10-ways-to-successfully-use-instagram-for-your-personal-brand-and-business/

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s